Projekty i innowacje
MARATON MATURALNY
Osoby odpowiedzialne:
Katarzyna Łaziuk
Piotr Cetra
Konca Dorota
Jowita Stusińska
Ewa Ogorzelska
Alicja Maciejewska
Termin realizacji: rok szkolny 2018/2019
OPIS INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ “Maraton maturalny ” to projekt serii warsztatów z języka angielskiego uwzględniający treści oraz umiejętności testowane na egzaminie zewnętrznym z języka angielskiego na poziomie rozszerzonym Innowacja zakłada cykliczne spotkania otwarte dla uczniów klas trzecich, prowadzone przez wszystkich nauczycieli języka angielskiego dwa razy w miesiącu w soboty lub w terminach ustalonych z uczestnikami spotkań. Nauczyciele zaproponują treści sesji uwzględniając oczekiwania i potrzeby uczniów. Bloki będą składały się z trzech godzin lekcyjnych, poświęconych różnym zagadnieniom gramatycznym, ćwiczeniom na rozumienie tekstów czytanych, słuchanych, ćwiczeniom komunikacyjnym a także powtórkowym. Ponadto, kryteria oceny wypowiedzi pisemnych będą omówione i przećwiczone. Powtórzenie materiału leksykalnego odbędzie się za pośrednictwem platformy Quizlet. Pod koniec każdego bloku odbędzie się minitest, zaś cały kurs zakończy się próbnym egzaminem maturalnym. Uczestnicy spotkań otrzymają również dostęp do platformy Padlet, na której udostępnione zostaną materiały dodatkowe oraz informacyjne. |
|
1. Uzasadnienie potrzeby innowacji | -wdrażanie nowych trendów edukacyjnych, poprzez wykorzystanie technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK) do przekazania wiedzy
-rozszerzanie materiału, realizowanego zgodnie z podstawą programową we wszystkich tegorocznych grupach językowych na poziomie podstawowym |
2. Cele innowacji pedagogicznej | -przekazanie i usystematyzowanie wiadomości z zakresu treści i umiejętności sprawdzanych na egzaminach zewnętrznych na poziomie rozszerzonym
– nabycie umiejętności systematycznej pracy podczas powtórzenia materiału -umożliwienie uczestnikom poznania metod i technik pracy wszystkim nauczycielami przekazywanie wiedzy w sposób zróżnicowany, dzięki zaangażowaniu wszystkich nauczycieli języka angielskiego, stosujących odmienne metody pracy |
3. Spodziewane efekty | -podniesienie jakości pracy szkoły
-zwiększenie liczby uczniów, podchodzących do egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym -nabycie umiejętności korzystania z następujących platform edukacyjnych: padlet i quizlet -podniesienie kompetencji uczniów w zakresie wiedzy z języka angielskiego na poziomie B2, co w rezultacie wpłynie korzystnie na wynik rekrutacji na uczelnie wyższe |
4. Sposoby ewaluacji | – opracowanie ankiet ewaluacyjnych:, ilościowych oraz jakościowych |
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
SAVOIR-VIVRE
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
SAVOIR-VIVRE
Zespół autorski: Marzena Grzelczak, Elżbieta Nowak, Joanna Olesiejuk, Katarzyna Pieńczuk, Justyna Radomińska, Katarzyna Staszel
Cel innowacji: W szkole istnieje potrzeba wykształcenia w młodzieży umiejętności właściwego zachowania w określonych sytuacjach. Młodzież nie zawsze rozumie i zna zasady dress code, nie wie, jak zachować się w przestrzeni szkolnej i publicznej oraz podczas ważnych dla społeczności szkolnej uroczystości
Tematyka:
KLASA I
- Zachowanie w szkole:
– na korytarzach
– w jaki sposób wchodzić do różnych pomieszczeń szkolnych np. klasa, pokój nauczycielski, sekretariat (pierwszeństwo w drzwiach)
– stosunek do pracowników szkoły
– na apelach szkolnych
– na lekcjach - Ubiór na różne okazje:
– codzienny do szkoły (również w lato)
– makijaż i malowanie paznokci w szkole
– okazjonalny: teatr, kościół itp.
– galowy do szkoły - Internet, sms i kultura korespondencji (z nauczycielami też)
- Stosunek do tradycji
KLASA II
- Zachowanie na prywatkach:
– odpowiedzialność za innych - Zachowanie w miejscach publicznych:
– w urzędach
– na drogach i parkingach(samochody) - Ubiór, makijaż
– Dzień Stroju Okazjonalnego - Zachowanie w stosunku do zwierząt
KLASA III
- Zaproszenie na studniówkę
- Zachowanie na studniówce:- zapraszanie do tańca
– zachowanie na parkiecie
– zachowanie przy stole
KLASA III gimnazjum
- Ubiór na różne okazje:
– galowy do szkoły
– codzienny do szkoły (również w lato)
– okazjonalny: teatr, kościół itp.
– makijaż i malowanie paznokci w szkole
2.Zachowanie w stosunku do zwierząt.
3.Internet, sms i kultura korespondencji (z nauczycielami też)